C15CLUB.NL
Vrienden van de Citroën C15
De eerste C15 is in 1984 op de markt gekomen.

de C15 is een betrouwbare bestelauto die op basis van de Citroen Visa is gebouwd.

En heeft dan ook de voordelen en luxe van de Visa, zoals de confort en de handelbaarheid. De bestel heeft een laadruimte van 2676 liter en je kunt er 570 kilo in laden.

De laadruimte is 1,227 meter, de afstand van de wielkasten bedraagt 1,14 meter, heeft een vlakke laadruimte, en een ijzeren achter bumper die tegen een stootje kan. De achterbumper is in het midden nog extra verstevigd en aan weerszijde netjes afgewerkt met kunststof beschermstukken die tot de zijkant doorlopen.

De zijkanten van de C15 lopen bijna steil naar boven zodat je weinig ruimte verliest in de laadruimte.Wil je nog meer ruimte dan is de over de gehele lengte lopende imperial nog een optie. De bevestingspunten zitten al standaard in het dak gemaakt.

Voor het handig in en uitladen kun je kiezen tussen:
Een grote achterdeur met een groot raam.  
Voordeel: heel veel zicht.  
Nadeel: je hebt veel ruimte nodig achter de auto om de deur te kunnen openen., ook kan de deur niet of nauwelijks open als je aanhanger of caravan erachter hangt.

Twee kleine deurtjes afzondelijk te openen.  
Voordeel: je hebt weinig ruimte achter de auto nodig en je hebt met openen geen last van je aanhanger of caravan.  
Nadeel: veel minder uitzicht als met een groot raam.

Keuze in motoren:

De C15 E  benzine met een 1100cc Visa-motor.
De C15 D met een 1800cc motor gebaseerd op de Visa 1700cc dieselmotor.

De C15 is een vrij lichte bestelauto

De C15 benzine weegt 850kilo.
De C15 diesel weegt 945 kilo.

Toch heeft deze stoere auto een goede weglegging die we van de Citroen gewend zijn, zeker op slechte wegen en niet te vergeten de verkeersdrempels die je overal tegenkomt onderweg.

De C15 was leverbaar in de kleuren wit-rood-beige-blauw.

De stoelen en het interieur zijn bijpassend grijs.